post

cianuro e ouro en corcoesto

Resulta que hai ouro en Corcoesto, no concello de Cabana de Bergantiños. E resulta que, por fortuna, tamén hai unha empresa disposta a extraelo. E resulta que esa empresa, mira ti, vai crear centos de postos de traballo para a xente da zona. Diríase, a teor disto, que a providencia divina fixo xustiza con esas sufridas e humildes xentes da Costa da Morte [véxase, por exemplo, este artigo de El Correo Gallego] nunha enésima reedición do conto da leiteira. Pastillita y a dormir!

Onte estiven nun acto do que seguramente non falarán os xornais. Un acto tan subversivo que a algunha persoa das que asistiron lle acarreará probablemente consecuencias desfavorables. Un acto ao que sabemos que non acudiu moita xente por medo a ser etiquetada de rebelde, díscola ou desafecta [e iso non mola]. E quizás mellor lles foi quedaren na casiña facendo os seus labores ou dando un paseo arredor das interminables fincas de millo forraxeiro, porque se, desafiando a finísima tea de araña caciquil, tivesen feito acto de presenza na Casa dos Veciños do Couto habían quedar tan noqueados coma min, ou máis, ao ir vendo en pantalla os datos que a propia empresa adxudicataria da extracción do ouro comunica no seu plan de explotación. Recoméndovos encarecidamente que, se tedes un minutiño dispoñible, vos acheguedes a esta ligazón e vexades a presentación completa. Aí vos enteraredes, por exemplo, de que para extraer o ouro de Corcoesto será necesario utilizar diariamente case tonelada e media de cianuro, cantidade suficiente para envelenar 2’7 veces a poboación galega!

Non sei a vós que vos parecerá, pero creo que este conto da leiteira tamén ten algo de truco… e demasiado cianuro!

Comments

  1. Barón da Varoncelle says:

    En contra de lo que pudiera parecer una de las comarcas más contaminadas es Galiza, el espacio es pequeño comparado con su capacidad útil como terreno cultivable o para otros usos más alimenticios. Otra gran falacia que sólo pretende dar ganancias piramidales a grandes bancos, etc.
    1º. La contaminación del aire es muy probable con todo tipo de residuos volátiles procedentes de las explotaciones a cielo abierto. Los barrenos y sus compuestos generan durante un período determinado cenizas de deposición que se trasladan mucho más allá de lo que se pudiera imaginar.
    2ª. Se mezclarían con las tierras a remover y con los propios minerales para extraer el oro.
    3º. Se remueven todos los acuíferos que por cercanía llagarían a contaminarse con estos lodos y materiales añadidos.
    4º. Desviar el cauce de un río actual produce una serie de catástrofes en las corrientes subterráneas que desecan otras con las que comunican, las cuales fertilizan esas zonas y otras a las que alcanzan por comunicación o por capilaridades.
    5º. El desmoronamiento de las tierras y las capas de terrenos mucilaginosos desaparecerían y con ello todo ser vivo beneficioso para un determinado biotopo. En ello se incluye todo ser vegetal y al más mínimo ser animal, como insectos que mantienen un equilibrio con el medio y en el medio difícil de cuantificar.
    6º. La contaminación de las zonas de influencia y las áreas limítrofes se verían sometidas a especulaciones que sólo la usura es capaz de cegar los aojos a muchos paisanos de esos lugares. Luego, una especie de codicia socio-laboral llevaría a inquinas que ya se han dado en otros lugares.
    7º. Una de las zonas más contaminadas lumínicamente es Galiza, la cual engrosaría una nueva contaminación por ruido, partículas en suspensión y un tráfico que no soportaría, en principio, la zona para la que no está habituada (aunque se remodele, éstas suelen llegar tarde y mal)
    8º. El mercado laboral directo que ellos, o los medios, reflejan suele estar inflado para aparentar lo que no es cierto. Luego al recurrir a los lugareños para los trabajos suelen ser porcentajes de porcentajes de actuaciones laborales de muy bajo rango, mal remuneradas, o por temporadas puntuales que solucionan mediante subcontratas a las que pagan para no soportar cargas directas. Las cuales les solucionan los problemas de las temporadas sin trabajo con desmantelamientos de las mismas.
    9º. Sólo el terreno que ocupan es de mucho mayor valor en recursos naturales que todo el oro que pudieran extraer.
    10º. Las ganancias finales nunca se notarían en la zona.
    11º. Todo esos miles de metros cuadrados empleados en la extracción de ese mineral está descrito en “Las Médulas” de los romanos y su recuperación sólo fue posible pasado siglos. Justamente ahora, después de un milenio y varios siglos es cuando se le han encontrado usos a tanto desmantelamiento y las tierras vuelven a ser cultivables aunque la explotación romana tuviera un impacto, aparentemente, menor del que ésta actual es capaz de producir en su medio. Tengamos en cuenta que será un explotación que en mucho menor tiempo es capaz de generar mayores diferencias en poco tiempo. Dejando todo tipo de señales y mayores en un corto período de tiempo que la comarca no podría absorber por verse imposibilitada para asumir la rapidez con que el hombre con su maquinaria es capaz de producir.
    12º. Lo que aparentemente es capaz de producir a corto plazo ciertos beneficios para algunos (11, 12 ó 15 , 20) años, no supone enriquecimiento cierto para los que subyugados a los caciques que les compete dar el visto bueno comprometen el bienestar de futuras generaciones en todas sus dimensiones de valor para humanos, animales, plantas y hongos.
    13º. Desmantelada la mina, los lugareños serán más viejos y enfermos y más pobres al carecer de tierras fértiles y de paisajes que consuelen la vista…

    unha merda…
    Deica d:D´

  2. Áptera says:

    Metéchesme o medo no corpo!!! A min que non me maten 2,7 veces por día, que non aguanto ese ritmo!! É incrible que estas cousas pasen e que non nos enteremos de nada. Incrible e triste.

  3. Aprendín algúnhas cousas, e non todas referentes á desfeita que sería a explotación da mina… tamén do carácter galego: das luces e as sombras… “podo facer o que queira, non vai pasar nada, ninguén vai dicir nada na rúa, a xente está na praia ou nun bar tomando algo”
    aprendín desa represión calada, dese medo sin nome.

  4. Non podo creer que por un pouco ouro que o mellor… nin siquiera hai, a xente sea capaz de permitir que salga máis veneno da terra, porqué… acaso non temos dabondo envenenado o aire? Non estamos fartos de non respirar aire puro ,e ter que acudir cada día máis xente ós profesionales da medicina para que nos curen?
    E outra cousa, esta xente que irá alí a traballar, cánto tempo aguantarán este veneno circulando polo seu corpo? sí, ganarán cartos, pero… e chegarán a disfrutálos?
    Esto ponme de mal humor porqué ca salud non se xoga, e hai que coidala!!!

  5. por algunha razón, dende hai tres meses non hai ´crónicas de Cachóns…

  6. Queremos máis Falabarato!!!

  7. Totalmente de acordo con Xiao. Eu tamén apoio a volta de Falabarato.

  8. E hai “andalucita” no Eume, e tantalio en Viana: http://www.elmundo.es/elmundo/2012/11/16/economia/1353069574.html

    Non sei porqué pero sempre chega unha vaga de románs a furar os nosos montes.

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Google+ photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google+. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s

%d bloggers like this: